środa, 26 listopada 2014

Czekolada

Właśnie sobie przypomniałam, że napisałam o czekoladzie w ciachach z bakaliami, a nie napisałam, jak ją zrobić...
Czekoladę robi się bardzo prosto. Jedyne, co jest do tego potrzebne (a czego większość z Was pewnie nie ma w lodówce) to specjalny tłuszcz. Bo to właśnie on sprawia, że kakao i cukier zamieniają się w czekoladę, a nie w blok czekoladowy.
Ponieważ masło kakaowe, z którego normalnie przygotowuje się czekoladę, jest trudno dostępne i bardzo drogie, polecam zastąpić je olejem kokosowym. Co prawda, najtańszy to on nie jest, ale starcza na kilka "tabliczek". Inna sprawa, że przy okazji robienia mleka kokosowego można go zrobić samemu za iście śmieszną cenę (paczki wiórków kokosowych). Tutaj zamieszczam link dla chętnych.
A teraz koniec gadania, czas zrobić czekoladę ;)
Przepis na czekoladę :)
Składniki (że też ja wszystko dodaję na oko...):
  • łyżka (czy też raczej duża bryłka) oleju kokosowego
  • łyżka cukru pudru (koniecznie pudru, ze zwykłego wychodzą grudy)
  • łyżka kakao
  • łyżka mleka (wegańsko np. sojowego) - najlepsze byłoby w proszku
  • ew. ulubione bakalie
Przygotowanie:
Olej rozpuszczamy (bo powinien być w stanie stałym), dodajemy kakao, cukier i mleko. Potem w zależności od tego, czy jest za słodkie, za gorzkie, za tłuste, czy jest tego za mało, dodajemy wybrane składniki do uzyskania pożądanych walorów smakowych :).
Czekoladę (jeżeli nie macie specjalnej foremki - ja nie mam) wylewamy na nieco głębszy talerzyk i wkładamy do lodówki, żeby zastygła (jeżeli jesteśmy niecierpliwi, wkładamy do lodówki). Jeżeli dodajemy bakalie, polecam najpierw je wyłożyć, a potem dopiero zalać czekoladą.
Smacznego! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz