poniedziałek, 24 listopada 2014

Hellfire/Jak ogień

Cześć :) Ostatnio zajęłam się piosenką z Disneyowskiego "Dzwonnika z Notre Dame". Oczywiście, ona już jest przetłumaczona, ale chciałam zaproponować swoją wersję ;)
Dlatego zamieszczam obie wersje i czekam na komentarze :)

A tu linki dla chętnych: Oryginalny tekst, Polskie wykonanie, Angielskie wykonanie


Wersja oryginalna

Beata Maria
Ty wiesz, jak wiele zalet mam
I być dumny mogę z moich cnót
Beata Maria
O czystość duszy więcej dbam
Niż słaby i rozwiązły, ciemny lud
Więc wyjaw mi, Maryjo
Czemu ciągle widzę ją
A jej oczy drążą mnie na wskroś
I widzę, i czuję
Jej czarne włosy cudnie lśnią
Już nie wiem, czy to ja, czy obcy ktoś

Ten ogień
Z dna piekieł
W mych żyłach czuję, drżąc
Czy może
Człowiekiem
Najgorsza władać z żądz?
Ach, nie wiń mnie
To nie ja, nie
Cygańska dziewka
To nieszczęście na mnie śle
Ach, nie wiń mnie
Jeżeli Bóg
Silniejszym od człowieka
Diabła zrobić mógł

Więc obroń mnie, Maryjo
Z tą czarownicą koniec zrób
Nie pozwól, żebym w męce tej miał żyć
I zniszcz Esmeraldę
Niech zazna ognia piekieł, lub
Ma kochać tylko mnie i moją być!

Ten ogień
Nieczysty
To twój, Cyganko, los:
Ulegniesz
To istniej
A nie, to idź na stos

Racz miłościw być jej
Racz miłościw być mnie
Musi moją być
Lub iść na stos!
Moja wersja

Beata Maria
Ty wiesz, jak bardzo wielbię Cię
I że być dumny mogę z moich cnót
Beata Maria
Ty wiesz, że czystszy jestem niż
Wulgarny, prosty, gniewny, głupi lud
Więc powiedz, Maryjo,
Czemu ciągle widzę ją
Czemu grzeszny taniec oczy mgli
Wciąż pragnę, zlękniony
Słońca, które włosy jej
Rozświetla, pozbawiając zmysłów mnie

Jak ogień
Z dna piekieł
W mych żyłach płonie krew
Wypala
Mnie żądza
A w sercu rośnie grzech
Lecz nie wiń mnie
Nie chciałem jej
To czarownica,
Swym zaklęciem zwiodła mnie
Lecz nie wiń mnie
Jeżeli Bóg
Silniejszym od człowieka
Ogień zrobić mógł

Uratuj, Maryjo!
Nie pozwól jej omamić mnie,
Nie pozwól, by jej ogień zwęglił mnie
Więc zniszcz Esmeraldę
I niech poczuje ognia smak
Lub płonie tylko dla mnie zawsze już

Płomienie
Piekielne
Cyganko strawią cię
Bądź moją
Lub zapłoń
Zgiń albo wybierz mnie

Ulituj się nad nią
Ulituj nade mną
Cyganko spłoń
Lub wybierz mnie
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz