poniedziałek, 17 listopada 2014

Krucho-drożdżowe babeczki z budyniem :)

Kiedy ostatnio wracałam z Warszawy do domu, kupiłam sobie w przejściu podziemnym babeczkę z budyniem :) I potem pół dnia o niej myślałam... Postanowiłam upiec takie same babeczki.
Nie wyszło.
Oczywiście są smaczne, nawet bardzo smaczne, ale nie takie same.
Ale co tam, przepis podam i tak ;)

Składniki (na 12-14 babeczek - ciasto jak do szarlotki)
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • jajko
  • pół kostki masła
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 10g drożdży
  • łyżeczka oliwy
  • budyń waniliowy + łyżeczka masła
  • ew. 2 łyżki śmietany
Przygotowanie
Ze składników (poza budyniem) zagnieść ciasto. Ja dodałam trochę śmietany, ale jeśli mam być szczera, nie czułam różnicy.
Ciasto zawinąć w folię aluminiową i włożyć do lodówki.
Ugotować budyń (dodać mniej wody - u mnie 1,5 szklanki zamiast 2).
Foremki do babeczek posmarować masłem i wylepić ciastem. Nałożyć po łyżce budyniu i zakryć krążkami z ciasta ( rozpłaszczyć w rękach lub rozwałkować i wyciąć szklanką). Brzegi krążków przykleić do foremki. Piec ok 20 minut w 180°C ( poznacie, że są dobre, po kolorze i zapachu)
Smacznego!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz