sobota, 16 maja 2015

Ciasto z rabarbarem

Dzisiaj postanowiłam zrobić szarlotkę. Znowu. Jak to się stało, że wyszło mi ciasto z rabarbarem...?
Zaczęło się od... rabarbaru. Dostałam do ręki sześć absolutnie monstrualnych różowych gałęzi z poleceniem "użyj do ciasta".
Tak więc dzisiaj postanowiłam zrobić szarlotkę z rabarbarem. No i prawie mi się udało. Ostatecznie wyszło mi co prawda więcej rabarbaru, a mniej szarlotki, ale efekt zadowalający. Tak naprawdę... to nawet bardziej niż zadowalający :).

Przepis na ciasto z rabarbarem i jabłkami
Składniki
  • Rabarbar (jak można się pewnie domyślić) - u mnie trzy duże i trzy małe łodygi, po pokrojeniu wyszła pełna duża patelnia. W razie czego można dodać mniej lub więcej jabłek.
  • Trzy małe jabłka - najlepiej słodkie, bo rabarbar jest okrutnie kwaśny
  • Szklanka cukru - mniej lub więcej w zależności od ilości rabarbaru
  • Pół szklanki wody
  •  2 szklanki mąki
  • jajko
  • 4/5 kostki masła
  • 1/4 szklanki cukru
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  •  mąka
  • masło
  • cukier
Przygotowanie
Rabarbar obrać (to o wiele fajniejsze od obierania marchewek) i pokroić w plasterki. Wrzucić na patelnię, wymieszać z wodą i cukrem, podgrzać. Dusić kilkanaście minut, dopóki nie zrobi się żółto-zielony i nie zmięknie. 
Naszykować miskę, na niej sitko. Przełożyć rabarbar na sitko (to, co skapie, po rozcieńczeniu będzie można wypić).
Jabłka pokroić w drobną kostkę. Wymieszać z odcedzonym rabarbarem.

Ze składników podanych w drugim "akapicie" (od mąki do cukru waniliowego)  zagnieść ciasto. Wylepić nim blaszkę (i brzegi). Nakłuć widelcem. 
Na ciasto wylać rabarbar.
Ze składników trzeciego "akapitu" przygotować kruszonkę (masło topię).
Ciasto posypać kruszonką i piec około 30 minut w 180°C.
Smacznego!




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz